5. Sınıf Öğrencileri Oyunlarla Türkçe Öğreniyor: Farklı Kültürlerden Geleneksel Oyunlar Bir Araya Geldi
Türkiye Yüzyılı Marif Modeli Türkçe Öğretim Programı kapsamında, Türkçe Öğretmeni Aysun Türkdönmez öncülüğünde 5. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen "Oyun Teması - Bir İp Bul Oyna" etkinliği büyük ilgi gördü. Bu etkinlikte, öğrenciler hem kendi kültürlerinden hem de farklı coğrafyalardan geleneksel oyunları oynayarak derslere coşkuyla katıldılar.
Etkinlik çerçevesinde halat çekme, ip atlama, Kosova'dan Beni Tanı oyunu ve Özbekistan'dan Halat Çevirme gibi oyunlar oynandı. Öğrenciler, eğlenerek öğrenmenin tadını çıkarırken, farklı ülkelerden gelen bu geleneksel oyunlarla kültürel çeşitliliği de keşfettiler.
Halat çekme ve ip atlama gibi klasik oyunlar ile fiziksel becerilerini sergileyen öğrenciler, Beni Tanı oyununda ise Kosova'dan gelen bir kültürel mirası deneyimlediler. Bu oyunda öğrenciler, belirli ipuçlarına göre arkadaşlarını tanımaya çalıştı ve arkadaşları hakkında yeni bilgiler edindiler. Özbekistan’ın popüler oyunu Halat Çevirme ile öğrenciler, çevikliklerini ve uyum becerilerini test ettiler.
Oyunların ardından yapılan söyleşide, öğretmen Aysun Türkdönmez liderliğinde, farklı coğrafyalarda oynanan oyunların benzer ve farklı yönleri üzerine derinlemesine konuşmalar yapıldı. Öğrenciler, bu etkinlik sayesinde dünyanın dört bir yanında çocukların nasıl oyunlar oynadığını öğrenme fırsatı buldular. Söyleşide, oyunların ortak noktalarının çok olması dikkat çekerken, kültürel farklılıkların oyunun kuralları ve oynanış şekillerinde kendini gösterdiği keşfedildi.
Öğrenciler, bu etkileşimli ve kültürel çeşitlilikle zenginleştirilmiş derslere büyük bir coşku ile katıldılar. Hem bedensel hareket gerektiren hem de iletişim ve tanıma becerilerini geliştiren oyunlarla ders işleyişi, çocuklar arasında heyecan ve öğrenme arzusunu pekiştirdi.
Etkinliğin sonunda Türkçe Öğretmeni Aysun Türkdönmez, “Oyunlar, öğrencilerin hem fiziksel hem de zihinsel becerilerini geliştiren önemli bir araç. Ayrıca, farklı coğrafyalardan gelen oyunlar aracılığıyla öğrencilerimiz kültürel bir yolculuğa çıktı. Bu çeşitlilik, dersleri daha eğlenceli ve anlamlı kıldı” diyerek etkinliğin amacını vurguladı.
Türkiye Yüzyılı Marif Modeli çerçevesinde oyun temalı derslerin, öğrencilerin derse aktif katılımını artırarak, öğrenmeyi daha kalıcı ve eğlenceli hale getirdiği gözlemlendi.